Subscriu-te al nostre butlletí i rep totes les novetats

Uncategorized

Abertis: 50 anys explotant el peatge de l’autopista C32

El proper 2 de juliol la concessionària d’autopistes Abertis celebrarà que porta 50 anys explotant el peatge de l’autopista C32, coneguda com l’autopista de la costa. La concessió d’aquesta via finalitza el 31 d’agost de 2021, però l’anunci de l’allargament d’aquest via entre Tordera, Blanes i Lloret de Mar, pronostica una nova pròrroga de la concessió, com constata el conveni signat l’any 2015 entre Abertis i l’ex-Conseller de Territori de la Generalitat: Santi Vila.

Renovació de la concessió a banda, aquest allargament porta associats altres efectes nocius de gran calat. El més important, el desastre ambiental que suposa el traçat d’aquests 6,5 km d’autopista, sobre el paisatge de turons i rieres de la Costa Brava sud. Un paisatge abrupte entapissat de densos boscos de pins, alzines i suredes, on neixen nombrosos torrents i rieres amb frondosos boscos en galeria d’alberedes, salzedes i vernedes, com les rieres de Passapera, Salomó, i Sant Daniel, i els torrents de les Ànimes i de Montbarbat. Aquests paratges són ben vius i mostra d’això és el fet d’haver localitzat rastres de llúdriga, degut a la proximitat del riu Tordera, i d’altres espècies importants com els tritons, les salamandres o les tortugues de rierol, que indiquen el bon estat ecològic d’aquests hàbitats, que opten a ser Reserva de la Biosfera.

D’altra banda, per blanencs i lloretencs aquests paratges tenen un gran valor històric, emocional i espiritual, en aquests s’hi troben els Santuaris del Vilar, el de Sant Pere del Bosc, el monument de l’Àngel i l’Ermita de les Alegries. Paratges que estan vivint aquests dies la devastació dels seus boscos degut a l’inici precipitat de les obres de l’autopista. Aquest fet, ha despertat un instint de protecció entre els veïns que protesten diàriament davant els operaris, que motoserra en mà, fan caure un arbre i un altre. Arbres que aquestes setmanes estan plens d’ocells en plena època de cria. Un detall que recull l’estudi d’impacte ambiental però que han obviat sense miraments.

La frustració entre els veïns és màxima ja que no entenen com un projecte que està suspès cautelarment per el Tribunal Superior de Justicia de Catalunya (TSJC) per irregularitats en la tramitació ambiental, pot seguir endavant amb l’impuls de la Generalitat, que ha donat tots els permisos necessaris per iniciar les obres, sense esperar la resolució judicial. Un Govern de la Generalitat que enlloc de protegir i conservar aquest bé comú, aquest paradís natural, el destrueix. Tot això a la vegada que declara l’Emergència Climàtica, i fa crides a la conservació de la biodiversitat i a la lluita contra el canvi climàtic. Un cinisme i una hipocresia que no ens podem permetre com a societat.

La plataforma Aturem la C32 porta 4 anys denunciant la connivència entre alguns polítics i la concessionària d’autopistes, que cuinen convenis que hipotequen el futur econòmic i el patrimoni natural del nostre territori. Aturem la C32 segueix lluitant contra aquest monstruós projecte, i reclamant que s’executin les alternatives al projecte, aprovades per la pròpia Generalitat des de l’any 2012 però sense dotació pressupostària des de llavors, com és el desdoblament de la carretera actual entre Tordera i Lloret de Mar.

Joan Mora, membre de la plataforma Aturem la C32.

Articles relacionats
DestacatsUncategorized

Entrevista a Lamine Sarr: "Los pobres no pueden ocupar el espacio público"

Uncategorized

Municipalització de l’aigua: marcant tendència

DestacatsJustícia socialUncategorized

Garantir la protecció de dades en temps electorals

EducacióFeminismesUncategorized

Realitat actual i idees de canvi per una major presència de dones als estudis d’Activitat Física, Educació Física i Esport

Encara no estàs subscrita?

Deixa'ns el teu correu i et mantindrem al dia del nostre contingut